Jak przygotować listę słów kluczowych dla Twojej strony?

Przygotowanie kampanii reklamowej oraz strategii marketingowej dla Twojej strony, zawsze należy rozpocząć od stworzenia listy słów kluczowych, które stanowić będą fundament do dalszych działań. Wzorowym rozwiązaniem będzie przygotowanie listy podzielonej na dwie grupy. Pierwszej składającej się z bardzo ogólnych, pojedynczych wyrazów charakteryzujących treści publikowane na stronie oraz drugiej, w której znajdą się dłuższe frazy, opisujące witrynę w bardziej szczegółowych i konkretnych słowach.

 

Zasadniczą różnicą pomiędzy obiema grupami jest ich popularność. Branżowe, czyli ogólne określenia, z reguły cechuje wysoka konkurencyjność i droższe koszty promocji. Frazy z drugiej grupy będą generowały mniejszy ruch i odpowiednio mniejsze koszty.

Obie grupy są bardzo ważne, ponieważ pozwalają dotrzeć do klientów szukających ogólnych informacji w danej branży, jak i tych, którzy będą poszukiwali informacji pod bardziej skomplikowanymi hasłami, jak np. rowery sportowe na zimę łódź. Wyniki przy wpisaniu tak długiego hasła zostaną ograniczone do stron, które bezpośrednio podejmują się sprzedaży rowerów sportowych na terenie łodzi – inne sklepy pojawią się w dalszej kolejności na liście wyników.

Zauważ, że na podanym przykładzie uwzględniono lokalizację, o niej również należy pamiętać. Pomocne będzie określenie kilku aspektów dotyczących naszej strony:

  1. branży
  2. specjalizacji
  3. grupy docelowej
  4. lokalizacji

 

Bardzo pomocnymi i darmowymi narzędziami, które podpowiedzą nam jakich haseł szukają internauci będą: planner słów kluczowych oraz narzędzie wskazujące trendy. Oba narzędzia są udostępnione przez Google:

Dobrą inspiracją będzie również szybka analiza konkurencji. Wystarczy, że zajrzysz na pierwsze trzy strony, które pojawią się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu fraz, na które zamierzasz się promować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *